Monday, November 26, 2018

Dialog Lewat Petang

Telefon pejabat yang berdering di angkat. Dua telefon dikongsi kami bertujuh, harus peka tentukan telefon mana yang berdering. Perlu pantas, mana tau itu panggilan penting.

Pemanggil: Hello! Maaf ganggu, puan. Nak tanya kalau kami nak buat promosi produk kami yang sesuai untuk atlet dengan siapa kami perlu berhubung?

Saya: Biasa kena buat appointment dulu dengan person in-charge. Petang ni dia dah ada urusan lain. Nanti cik telefon balik, buat appointment terus. Kalau sesuai, akan buat arrangement untuk sesi penerangan kepada staf pulak.

Pemanggil: (dengan suara teruja) Ohhh, boleh ye? Ok puan, nak tanya ni. Tempat kerja puan ni bawah FAM ke?

Saya: (terkejut dengan soalan, terus tanya balik) Hah, apa?

Pemanggil: Errmm, tempat kerja puan ni ada kena mengena apa-apa dengan FAM ke?

Saya: (tak salah dengar rupanya. Tarik nafas dulu) Tak! Kami agensi bawah Kementerian.

Pemanggil: Oh, Kementerian... Nak tanya lagi, puan. FAM ni kan yang uruskan sukan-sukan macam OLAHRAGA, LARI semua tu?

Saya: (Tambah terkejut) Hah?

Pemanggil: Ok, ok. Takpe, puan. Nanti saya telefon person in-charge untuk buat appointment. Terima kasih.

Klik! Dan talian diputuskan.

Sekian.

🤦‍♀️🤦🏻‍♀️

No comments:

Post a Comment

Manfaat Berjalan

Memang diketahui umum bahawa berjalan kaki merupakan aktiviti fizikal yang agak mudah untuk dilakukan. Murah tanpa memerlukan pembelian pel...