Saturday, November 24, 2018

Tiada yang menarik

Cuti pertengahan penggal yang lalu kami berpeluang ke negara jiran nun di utara. Setiap awal pagi, kami akan berkereta menyusur jalan-jalan kampung bagi mencari sarapan halal bercirikan masakan tempatan.

Sedang menikmati sarapan di gerai yang dikelilingi pokok-pokok menghijau, ternampak beberapa pekerja sedang membetulkan jalan raya. Tiada apa yang menarik pada mereka ini. Sekadar bertiga membetulkan ruangan di tepi jalan kampung. Tidak langsung mengangkat muka selain masing-masing saling berkomunikasi menyudahkan tugasan.

Selang beberapa jam kemudian, kami bertembung lagi dengan mereka. Di bawah terik matahari tengah hari sedang melakukan perkara yang sama di kawasan yang berbeza. Agak jauh dari tempat pertama.

Pagi hari yang kedua, berpeluang melihat kerja yang diselesaikan mereka semalam. Beberapa tempat lagi telah bertanda, mungkin laluan kerja mereka untuk sepanjang hari tersebut.

Seperti saya nyatakan tadi, tiada apa yang menarik tentang mereka. Sekadar tiga orang pekerja di tepi jalan dan dua dari mereka adalah perempuan.

Memang tiada langsung yang menarik!

No comments:

Post a Comment

Manfaat Berjalan

Memang diketahui umum bahawa berjalan kaki merupakan aktiviti fizikal yang agak mudah untuk dilakukan. Murah tanpa memerlukan pembelian pel...